Inloggen
Winkelmandje
Heb je vragen?
085 - 044 0440
Heb je vragen?
085 - 044 0440

Welke kantoorartikelen heb ik nodig? Wij helpen!

Welke kantoorartikelen heb ik nodig? Wij helpen!
Geplaatst op 20-7-2022 door (Drachten) Sebastiaan
‘Alles voor een betere werkdag’ – dat is onze slogan, maar hoe kunnen wij jou zo goed mogelijk helpen om dit voor elkaar te krijgen? Naast onze blog over kantoormeubelen, helpen kantoorartikelen om de werkdag gemakkelijk door te komen. Met de juiste artikelen kan je efficiënter werken. Het hangt echter wel af wat voor type werkzaamheden je uitvoert.

Wat zijn kantoorartikelen?
Een synoniem hiervan is ook wel kantoorbenodigdheden. Er wordt hiermee bedoeld: de artikelen die gebruikt worden rondom je werkplek. Denk hierbij aan schrijfwaren, bureauaccessoires, nietmachines maar ook kantoormachines, of facilitaire producten. De laatste twee zullen meer van toepassing zijn op kantoor, dan een thuiskantoor.

Privé en kantoor
De basis tussen privé en kantoor is eigenlijk hetzelfde. Op kantoor lijkt het wel vanzelfsprekender dat er een pennenbak is waar je snel een nieuwe pen kan pakken. In je privékantoor wil je nog wel eens misgrijpen, omdat je het niet hebt ingekocht. Waar begin je? Bij kantoormeubelen. De blog over de juiste kantoormeubelen kiezen kan je hier vinden. Hieronder leggen we uit welke artikelen je nodig hebt.

Kantoorartikelen
Laten we beginnen met schrijfwaren. Er zijn verschillende type schrijfwaren, dus het hangt ervan af waar je eigen voorkeur naar uitgaat. Naast de standaard schrijfwaren bieden wij ook luxere type schrijfwaren, die navulbaar zijn. Onder schrijfwaren vallen ook bijvoorbeeld correctiemiddelen, maar ook viltstiften en potloden.
Opbergmappen, brievenbakken of ordners: het overzicht houden en een opgeruimd bureau kan helpen om minder stress te krijgen en productiever te zijn. Het is dan ook echt een aanrader om dit rondom je werkplek te hebben, zodat je gemakkelijk documenten terug kan vinden.
Perforator en nietmachine: aanvullend op het bovenstaande is een perforator handig, zodat je de documenten in mappen kan doen en kan orderen. Nietmachines zijn er in verschillende soorten met verschillende nietjes. Zo zijn er blokhechters, elektrische nietmachines, ‘normale’ nietmachines en nietpistolen. De elektrische nietmachine en het nietpistool zijn meer geschikt voor op kantoor, een normale of blokhechter is meer geschikt voor een thuiskantoor.
Andere artikelen die handig kunnen zijn:
  • Plakband;
  • Enveloppen;
  • Postzegels;
  • A4-papier;
  • Pennenbak;
  • Notitieblok;
  • Markeerstiften.

Kantoormachines & facilitair
Naast de artikelen die je gebruikt op kantoor is het handig om een aantal kantoormachines te hebben. Dit verschilt natuurlijk wel of je thuiswerkt of dat het op kantoor is. De machines die wij aanraden om tenminste op kantoor te hebben zijn: een printer, lamineermachine, papiervernietiger en labelwriters.
Veiligheidsartikelen, schoonmaakmiddelen en -artikelen, keuken- en kantineartikelen en EHBO-artikelen vallen onder facilitaire artikelen. Deze zijn belangrijk voor de veiligheid van je kantoor en vaak zelfs verplicht om te hebben! Bekijk goed wat je wel en niet nodig hebt van deze artikelen en of ze relevant voor je zijn.

Heb je voldoende?
Voorraad is naast het hebben van de juiste artikelen belangrijk. Als je een belangrijk document moet uitprinten is het wel handig om genoeg papier te hebben. Controleer zo nodig een keer in de zoveel tijd of je wel genoeg van je producten hebt. Weet je nog niet helemaal wat je nodig hebt? Wij kunnen je adviseren welke producten het beste bij jouw kantoor past. Door onze kennis en experts kunnen wij je verder helpen met het creëren van de juiste werkomgeving. Plan vrijblijvend een gesprek met ons in!

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen
20220812 17:18:30 PC30False0FalseTrue220102