Inloggen
Offertelijst
Winkelmandje
Heb je vragen?
085 - 044 0440

Hoe kies je de juiste kantoormeubels? Wij helpen!

Hoe kies je de juiste kantoormeubels? Wij helpen!
Geplaatst op 11-5-2022 door Sebastiaan

De juiste houding

Een 9-tot-5 kan zorgen dat je de hele dag op een stoel aan een bureau zit. In veel gevallen kan een slechte houding en verkeerde kantoormeubelen zorgen voor lichamelijke klachten zoals nekpijn en/of rugpijn. Dit is zonde van je lichaam om dit te ‘verwaarlozen’, aangezien goede ergonomische kantoormeubelen hier mee kunnen helpen. Wij helpen je graag mee om een keuze te maken en waar je op moet letten bij het aanschaffen van je nieuwe kantoorinrichting.

Wat voor kantoorinrichting help hierbij?

Het korte antwoord: ergonomische kantoormeubelen. Het lange antwoord gaan we toelichten. Ergonomische kantoorinrichting is ontwikkeld om je personeel de juiste houding te geven tijdens het werken. Met de houding wordt vooral de zithouding bedoeld, maar met ons assortiment zit sta bureaus kan je personeel kiezen om af te wisselen. Staan zorgt voor een beter doorbloeding en een andere houding tijdens de werkdag. Je personeel kan dan zelf kiezen wanneer zij dit willen en hoeveel op een dag. Bij het inrichten van de ruimte met ergonomische producten kan je als organisatie bijdragen aan het welzijn van je personeel. Je kunt daarnaast door de kantoormeubelen zorgen dat er minder ziekteverzuim is, zij beter gemotiveerd blijven, waardoor de efficiëntie en productiviteit van je werknemers omhoog kan gaan.

Welke meubels heb ik nodig?

De juiste ergonomische producten hebben een aantal basisartikelen. Deze meubels zorgen voor een goede zithouding, waardoor je personeel meer ontspannen kan werken. Natuurlijk is het makkelijk om te zeggen dat er andere bureaus moeten, betere stoelen, maar er zijn simpelere oplossingen naast die meubels. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je laptop, of beeldscherm van de computer op de juiste ooghoogte is afgesteld. Je personeel heeft dan minder last van nekklachten, omdat ze minder naar beneden (naar het scherm) hoeven te kijken. Dit is op te lossen met bijvoorbeeld een laptopstandaard, of een monitorarm.

Daarnaast is het goed om te kijken wat voor bureaustoel je hebt en hoe deze in te stellen is. Het is belangrijk dat de stoel in hoogte verstelbaar kan zijn, om hierdoor je ooghoogte goed te krijgen met het beeldscherm. Wij hebben bijvoorbeeld stoelen met extra ondersteuning in de rug. Wij adviseren deze stoelen als personeel al last heeft van rugklachten. Zoals hierboven ook al gezegd, sluiten we af met de zit sta bureaus. Met deze bureaus kunnen je werknemers zelf hun eigen houding instellen. Elk persoon is anders en heeft een andere ooghoogte, waardoor je gemakkelijker dit op eigen smaak instellen. Het personeel zal een minder geforceerde zithouding hebben tijdens het werk en meer ontspannen bezig kunnen.

Hoort akoestiek ook bij ergonomisch?

Ja! Wij vinden van wel. Zeker mede door corona wordt er door bedrijven en organisaties vaker gekozen om meer mensen in een grotere ruimte bij elkaar te zetten, waardoor ze minder veel ruimte nodig hebben. Dit is natuurlijk wel een trend geweest wat we de afgelopen jaren al gezien hebben, maar dit zal alleen nog maar meer worden. Collega’s gaan elkaar weer vaker opzoeken bij hun bureaus, je hebt bellende mensen om je heen en dit kan tot veel rumoer en irritatie leiden. Het zorgt ervoor dat je sneller afgeleid van het werk bent, en wij begrijpen dat volledig. Met thuiswerken als de norm, in je eigen huis is het rustiger dan op kantoor. Een goede akoestiek zorgt er voor dat minder omgevingsgeluid te horen is. Dit heeft positieve invloed op de werksfeer en kan er zelfs voor zorgen dat het minder stress bij je personeel oplevert. Dit werkt mee aan de gezondheid van je medewerkers en is al met een aantal producten te verbeteren. Zo kunnen er akoestische panelen tussen de bureaus geplaatst worden om het geluid te dempen, maar kan er ook gebruikt maken van losse akoestische panelen die opgehangen worden aan de muur. Het dempen van het geluid zorgt ervoor dat medewerkers zich beter kunnen concentreren, met gevolg dat ze effectiever aan het werk gaan.

Wat kunnen wij doen?

Bij onze medewerkers zien we dat het meehelpen door ze een ergonomische werkplek te bieden. Ons personeel gaat makkelijker te werk en efficiënter te werken. Als organisatie moet je natuurlijk nadenken welke oplossing bij jouw organisatie past, maar ook als kleinere onderneming kan je, je eigen werkgenot opkrikken door de juiste houding te hebben. Ben je benieuwd wat wij aanraden? Plan een gesprek met ons in! Wij helpen je graag verder om een juiste werkhouding te creëren.

Gerelateerde artikelen

Beta Be Proud 200 bureaustoel
Monitorarm Neomounts D960DG doorvoerklem zwart
Voetensteun Fellowes Office Suite microban
Hybrid Home thuiswerkplek
AKOESTISCHE  WORKBOOTH / THUISWERKPLEK 900MM BREED - Antraciet
Score Voetensteun ESD Basic 952 ESD voetbediend 8-29 cm 1 STUK

Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van al het nieuws en ontwikkelingen rondom Datas?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws direct in je mailbox!

Winkelmandje

Offertelijst

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen